Na 180 tysięcy złotych oszacowali urzędnicy koszt przygotowania dokumentacji związanej z przebudową budynku przy ul. Pułaskiego 2. Mają w nim powstać mieszkania dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu. Dp przetargu w tej sprawie przystąpiły dwie firmy,
Przypomnijmy, że budynek przy ul. Pułaskiego 2 od końca 2021 roku stoi pusty, wcześniej był wykorzystywany przez jedno ze stowarzyszeń pomagającym osobom niepełnosprawnym. Władze miasta początkowo chciały go sprzedać, ale mimo dwukrotnego przetargu nie znalazły kupca. Teraz mają inny pomysł – zaadaptowanie nieruchomości na potrzeby osób wymagających wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.
Samorząd szuka firmy, która przeprojektuje tak budynek, by powstało w nim osiem mieszkań, w tym 5 wytchnieniowych i 3 wspomaganych, jednoosobowych, do opieki nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym, całodobowym funkcjonowaniu w zastępstwie opiekuna oraz opieki nad osobami w codziennym funkcjonowaniu, niewymagających całodobowej opieki.
Mieszkania mają mieć minimalną powierzchnię 25 m2 każde: pokój, aneks kuchenny, przedpokój i łazienka. Dokumentacja projektowa ma obejmować również szatnię dla personelu, pomieszczenia magazynowe, techniczne i gospodarcze, wyposażenie pomieszczeń obiektu w niezbędne meble, specjalistyczny sprzęt dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz drobne wyposażenie, wyposażenie obiektu w system alarmowo w każdym mieszkaniu. Nieruchomość wymaga przeprowadzenia gruntownego remontu, w tym wymiany okien i drzwi, naprawy dachu, elewacji, podłóg, usunięcia zawilgocenia w budynku czy wymiany instalacji elektrycznej.
Do przetargu na stworzenie dokumentacji projektowej przystąpiły dwie firmy. Elbląska pracownia Renovo, która zaoferowała za swoje usługi 177,6 tys. zł oraz warszawska Architega, która zaoferowała 265 tys. zł. Urzędnicy na ten cel przeznaczyli 180 tys. zł. Wyniki przetargu, po zbadaniu ofert, komisja przetargowa powinna podać w ciągu najbliższych kilku tygodni.