UWAGA!

----
Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • elblążan
  • A JA ZAMIAST WYDAWANIA PIENIĘDZY NA MURALE CHCIAŁABYM KLIMATYZACJĘ W TRAMWAJACH, myślę że po 150 latach działalności już czas na taki postęp. Jeśli pomysłodawca murali nie wie o czym piszę osobiście zasponsoruję bilety na wszystkie trasy tramwajowe niech sobie pojeździ w upale ponad 30 stopni plus co jakiś czas przeciąg z uchylonych okienek w tramwaju. Polecam
  • faktycznie te trasy są tak dlugie, że potrzebna klima, chyba tylko po to aby zachorować jak z 25 stopni max (a takie w Elblągu bywają przez całe dwa maksymalnie trzy dni w roku), wsiądziesz w klimatyzowany tramwaj aby po 15 minutach (o ile jedziesz całą trasę) wysiadasz i znów znajdujesz się narażona na gorąco a potem w kolejce do POZ i na L4.
  • @pis to stan umysłu - "W pisblongu p" - no to chyba twój stan umysłu jest w tragicznym STanie
  • Narzekanie na funkcjonowanie komunikacji tramwajowej jest nieodłącznym elementem w historii elbląskich linii tramwajowych. Może to wynika z tego, że jej uruchomienie w 1895 roku rozpoczęło się niezbyt pomyślnie. Po wykonaniu trakcji elektrycznej przez berlińską firmę w dniu 18 listopada tego roku o godzinie 10:00 odbyła sie jazda próbna na trasie z Dworca do Przystani na rzece Elbląg (potem oficjalnie linia nr 1). Niestety na obecnej ulicy 1 Maja na wysokości skrzyżowania z ul. Szpitalną, gdzie była zajezdnia doszło do zderzenia z tramwajem jadącym w przeciwnym kierunku. Trasa była jednotorowa z mijankami. Stąd oficjalnie ruch uruchomiono 23 listopada, po zrealizowaniu intensywnego szkolenia motorniczych. Linię nr 2 z obecnego Placu Słowiańskiego do obecnej ulicy Królewieckiej uruchomiono 20 grudnia 1895 roku. Więc ten pech z inauguracji widać nadal nas prześladuje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    Pechowy dzionek(2025-08-14)
  • Mam przed sobą ponad 230 stronicowy materiał pt. "Historia komunikacji w Elblągu 1895 - 2015" autorstwa Sławomira Kapłona z 2014 roku. Może kogoś z kręgów elbląskich tramwajów to zainteresuje i podejmie się wydania książkowego tego szczegółowej pracy, opatrzonej zdjęciami i danymi liczbowymi.
Reklama