Dziś (30 stycznia) w Ostródzie zostaną uroczyście podpisane dokumenty dotyczące realizacji „Programu rozwoju turystyki w obszarze Kanału Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego”. Łączna wartość inwestycji, które niedługo się rozpoczną, to ponad 83 mln euro.
Dokumenty podpisze marszałek województwa warmińsko-mazurskiego Jacek Protas z przedstawicielami samorządów, gdzie duża część inwestycji będzie realizowana - Miastem Ostróda i Gminą Ostróda, Powiatem Ostródzkim, Miastem i Gminą Miłomłyn oraz Gminą Małdyty.
- Nasz region słynie z Wielkich Jezior Mazurskich, uważanych za cud świata. Dla mnie takim samym cudem świata jest Kanał Elbląski i jeziora wokół niego, Drwęckie, Szeląg Mały i Wielki, Bartążek, Ruda Woda na Jeziorku kończąc - mówi marszałek Jacek Protas. - Zachodnia część naszego województwa jest mniej popularna, bo mniej znana. A przecież te jeziora to raj dla żeglarzy, z malowniczymi wyspami i zatokami. Kanał to architektoniczny i techniczny unikat o światowej skali, który niebawem stanie się rozwojową żyłą złota dla gmin położonych wokół niego. Odpowiedni projekt, wart 70 mln euro, znalazł się na liście kluczowej Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury 2007-2013, za którego realizację odpowiada Samorząd Województwa. Cel inwestycji to wzrost znaczenia turystyki w rozwoju gospodarczym obszaru Kanału i zwiększenie atrakcyjności oferty turystycznej obszaru wokół niego. Skorzystają na tym nie tylko mieszkańcy, ale i turyści, głównie
żeglarze. Bardzo ważne, że samorządy lokalne same te szanse dostrzegły, a inwestycja jest efektem ich wcześniejszych starań.
A oto niektóre inwestycje przewidziane do realizacji w Ostródzie:
- budowa i wyposażenie amfiteatru na 2500 miejsc
- budowa nowych statków pasażerskich Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej
- budowa stanicy wodnej wraz z pomostami i punktem odbioru nieczystości płynnych i stałych
- zagospodarowanie turystyczne nabrzeża jeziora Drwęckiego w Ostródzie - budowa parkingów, umocnienie linii brzegowej wraz z promenadą, budowa ścieżek rowerowo-pieszych, zaplecze sanitarne dla turystów, monitoring
- rozwój żeglarstwa lodowego (zakup bojerów)
- rewitalizacja zamku krzyżackiego w Ostródzie - w ramach tej inwestycji m. in. odkopanie piwnic pod skrzydłem południowym, odbudowa nieistniejącej części skrzydła wschodniego, wymiana stropów i więźby dachowej nad skrzydłem południowym i wschodnim.
- Nasz region słynie z Wielkich Jezior Mazurskich, uważanych za cud świata. Dla mnie takim samym cudem świata jest Kanał Elbląski i jeziora wokół niego, Drwęckie, Szeląg Mały i Wielki, Bartążek, Ruda Woda na Jeziorku kończąc - mówi marszałek Jacek Protas. - Zachodnia część naszego województwa jest mniej popularna, bo mniej znana. A przecież te jeziora to raj dla żeglarzy, z malowniczymi wyspami i zatokami. Kanał to architektoniczny i techniczny unikat o światowej skali, który niebawem stanie się rozwojową żyłą złota dla gmin położonych wokół niego. Odpowiedni projekt, wart 70 mln euro, znalazł się na liście kluczowej Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury 2007-2013, za którego realizację odpowiada Samorząd Województwa. Cel inwestycji to wzrost znaczenia turystyki w rozwoju gospodarczym obszaru Kanału i zwiększenie atrakcyjności oferty turystycznej obszaru wokół niego. Skorzystają na tym nie tylko mieszkańcy, ale i turyści, głównie
żeglarze. Bardzo ważne, że samorządy lokalne same te szanse dostrzegły, a inwestycja jest efektem ich wcześniejszych starań.
A oto niektóre inwestycje przewidziane do realizacji w Ostródzie:
- budowa i wyposażenie amfiteatru na 2500 miejsc
- budowa nowych statków pasażerskich Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej
- budowa stanicy wodnej wraz z pomostami i punktem odbioru nieczystości płynnych i stałych
- zagospodarowanie turystyczne nabrzeża jeziora Drwęckiego w Ostródzie - budowa parkingów, umocnienie linii brzegowej wraz z promenadą, budowa ścieżek rowerowo-pieszych, zaplecze sanitarne dla turystów, monitoring
- rozwój żeglarstwa lodowego (zakup bojerów)
- rewitalizacja zamku krzyżackiego w Ostródzie - w ramach tej inwestycji m. in. odkopanie piwnic pod skrzydłem południowym, odbudowa nieistniejącej części skrzydła wschodniego, wymiana stropów i więźby dachowej nad skrzydłem południowym i wschodnim.
oprac. PD