UWAGA!

Konsultowali, co ze Wschodnią i z Bażantarnią

 Elbląg, Konsultowali, co ze Wschodnią i z Bażantarnią
Fot. Mikołaj Sobczak

Konsultacje z mieszkańcami dotyczące przebiegu nowego połączenia drogowego pomiędzy ulicą Sybiraków a ulicą Wschodnią odbyły się dziś (30 października) w Ratuszu Staromiejskim. Spotkanie pokazało, że temat cieszy się dość dużym zainteresowaniem elblążan. Zobacz zdjęcia.

Na początku zaznaczmy, że przez znaczną część spotkania wypowiadali się o koncepcji połączenia drogowego jego uczestnicy, a nie organizatorzy. Stąd w czwartek w kolejnym tekście przedstawimy znacznie szerszą relację z konsultacji.

Dziś skupimy się na tym, co było punktem wyjścia rozmów, a więc trzy koncepcje połączenia drogowego w okolicy Bażantarni, które przedstawiała wiceprezydent Katarzyna Wiśniewska. Można się z nimi zapoznać na pierwszych stronach dołączonej do tekstu galerii zdjęć, dalej jest również propozycja stowarzyszenia Nowy Elbląg i i jednego z mieszkańców zaprezentowana przez Karolinę Śluz, o nich więcej w kolejnym materiale (odpowiednio zdjęcie 4 i 5 w galerii).

- Dziękuję bardzo, że zdecydowali się państwo przyjść i porozmawiać w tej ważnej sprawie – mówiła wiceprezydent Wiśniewska. Podkreśliła m. in., że według aktualnych danych mieszka w Elblągu 113 tys. osób, a zarejestrowanych jest 95,5 tys. pojazdów. To jedno z wyzwań, z którymi musi mierzyć się miasto.

- Pokazujemy dzisiaj państwu takie warianty, dla których punktem wyjścia jest zrealizowany fragment ulicy Wschodniej – mówiła Katarzyna Wiśniewska. Jak zaznaczyła, ostatecznie może zostać zrealizowany któryś z nich, może jakiś inny, który zostanie zaproponowany. Potem wyłonione koncepcje mają zostać poddane merytorycznej analizie, a później w grę wchodzą jeszcze kolejne spotkania i konsultacje.

  Elbląg, Trzy warianty przedstawione przez władze miasta na jednej grafice
Trzy warianty przedstawione przez władze miasta na jednej grafice (Fot. Mikołaj Sobczak)

Trzy warianty wyjściowe póki co nie są przygotowane na podstawie jakiegokolwiek kosztorysu inwestorskiego, są obliczone na podstawie kosztu 1 km inwestycji. Koszt poszczególnych wariantów to kolejno 32, 15 i 12 mln zł.

Najdroższy jest wariant pierwszy. Trasa odbija w nim w połowie ul. Wschodniej przez tereny miejskie, które są niezainwestowane. Są tam znaczne różnice terenowe i cieki wodne. Ta trasa nie ingeruje powyżej Góry Chrobrego.

- W przestrzeni publicznej od lat krązy sformułowanie obwodnica, natomiast nie będzie to droga o parametrach obwodnicy, a taka jak obecna ul. Chrobrego – opisywała wiceprezydent.

Wariant II to kontynuacja wybudowanej ul. Wschodniej, przechodzi przez tereny prywatne i jest zbliżony do Góry Chrobrego, oddalony od Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej.

- To jest połowa przebiegu poprzedniego wariantu – komentowała wiceprezydent.

Ostatni wariant przebiega po dawnej drodze i wykorzystuje naturalne ukształtowania terenu, ale jest najbliżej Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej.

- W tych wariantach, które przebiegają za Górą Chrobrego, nieodłącznym elementem byłby przepust dla zwierząt, który miałby połączyć górę z terenem Bażantarni – opisywała Katarzyna Wiśniewska. Po krótkiej prezentacji oddała głos uczestnikom, którzy zgłaszali swoje pomysły i zastrzeżenia, całe spotkanie potrwało ponad 1,5 godziny. O tym, co mówiono o elbląskiej komunikacji, Bażantarni etc. więcej w czwartkowym materiale.

TB

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama