UWAGA!

----
Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Art.   86.[Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym] §  1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, podlega karze grzywny. Np. hulajnoga zostawiona na drodze dla rowerów lub chodniku.
  • MariuszLewandowski-Fc Pojęcie Należytej Staranności jest niejasne, ... Pozostawienie takiej hulajnogi na chodniku nie podpada ponieważ nie odbywa sie na nim ruch drogowy... W art.2 pkt 9 kodeksu drogowego znajduje się definiacja chodnika - chodnik - część drogi dla pieszych przeznaczoną wyłącznie do ruchu pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch; Może jeszcze jedna próba ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MariuszLewandowski-Fc(2025-11-19)
  • @MariuszLewandowski-Fc - Na drodze dla rowerów pozostawiona hulajnoga stwarza zagrożenie, ponieważ trzeba ją ominąć więc zjechać z drogi dla rowerów, to samo dotyczy chodnika, pieszy idący lub biegnący zmuszony jest omijać taką przeszkodę.
  • MariuszLewandowski-Fc Nie ma przepisu penalizującego stworzenie zagrożenie w obrębie chodnika który jest w normie prawnej zdefiniowany jako chodnik więc zapis przywołany przez poprzednika "nie dotyczy chodnika" ponieważ niedopuszczalny jest ruch pojazdu po chodniku - jak pamiętam dostałem za to kiedyś mandat. Nie ma przepisu mówiącego że "Kto utrudnia ruch pieszych przez pozostawienie na mim urządzenia wspomagającego ruch lub roweru podlega karze grzywny 100 zł " Urządzenie wspomagające ruch ma prawo być na chodniku i tyle.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MariuszLewandowski-Fc(2025-11-20)
Reklama