UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Drogi Autorze - budowniczy naszego kanału właśnie chciał uniknąć kilkudziesięciu tradycyjnych śluz, bo tyle trzeba ich wybudować by pokonać różnicę wysokości bliską 100 metrów. Zamiast kilkudziesięciu śluz zbudował 5 pochylni wyposażonych w unikalne mechanizmy linowe do transportu jednostek pływających na platformach, a wszystko to napędzane turbinami wodnymi lub kołami wodnymi na które działa różnica poziomów wody. I na tym polega wyjątkowość naszego kanału. To co Pan przytoczył to klasyczny kanał, których sporo w Holandii natomiast kilkadziesiąt śluz do pokonania różnicy poziomów to klasyczny i ekstensywny sposób.5 pochylni deklasuje 50 zwykłych śluz
  • Masz rację. Gdzie dzisiaj byśmy byli i co " podziwiali " gdyby Adolf nie przegrał wojny... ?
  • Dokładnie, dla mnie art. kuriozalny.
  • Słusznie napisane. Różnych rozwiązań w hydro transporcie, trochę istnieje. Dla zainteresowanych, proszę się zapoznać ze szkockim Falkirk Wheel. Też ciekawe rozwiązanie.
Reklama